דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש פטנטים ? סוף מעשה במחשבה תחילה. 

מאת    [ 09/03/2008 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3984 פעמים ]

נגישות מנועי החיפוש

רבות דובר על חשיבות חיפוש הפטנטים לפני פניה לעורך פטנטים או/ו במהלך העבודה עם עורך הפטנטים. לכאורה, כיום מאגרי המידע נגישים כפי שציינתי במאמרי חיפוש פטנטים הלכה למעשה. נגישות זו יכולה להועיל מצד אחד בזה שכל אדם עם ידיעה בסיסית בשפה האנגלית ויכולת מועטה לתאר את אצמאתו באופן מילולי, יכול לבצע חיפוש פטנטים ראשוני ואף לשלוף מידע פטנטי רלוונטי לאמצאתו. הדבר נכון במיוחד כאשר פריט המידע המבוקש פשוט לניסוח ואפשרויות הניסוח של מילות החיפוש בודדות ואינן מתחכמות. מצד שני המחשבה שהנה המידע נגיש לכל אחד, מייצרת פיתוי ממשי לבצע חיפוש פטנטים עצמאי ללא התייעצות עם מומחה. הדבר דומה במעט לחיפוש במנועי חיפוש באינטרנט. מנועי החיפוש זמינים ולרוב מספיק שנקליד מילה מסוימת ונקבל תוצאות רלוונטיות לחיפוש שלנו. העיניין נעשה מורכב יותר ויותר ככל שרמת המופשטות של דרישת החיפוש עולה וככל שאנו מעוניינים לשלוף פריט מידע מסוים ולתת עדיפות למשקלו היחסי במאגר המידע כך שיתאים יותר משאר פריטי המידע לשאילתת החיפוש שכתבנו.

חיפוש פטנטים - גם אני יכול

רבות הפעמים בהם ניתקלתי בתופעה של "מה הבעיה להקליד מילות חיפוש ומנוע החיפוש כבר יחזיר לי תוצאות", ובכן העיניין הוא שמנוע החיפוש אכן מחזיר תוצאות אך השאלה הנשאלת האם אילו התוצאות אותן רצית? מידען הפטנטים יודע לאתר את מילות המפתח המתאימות ביותר עבור חיפוש ספציפי. יתרה מכך, מידען הפטנטים יודע לנסח שאילתות המתאימות לדרישות ספציפיות. היתרונות בכך הם: חיסכון בזמן יקר של מעבר מיותר על עשרות ואפילו מאות פטנטים ורשומות בכדי למצוא את הפטנט הנכון, בהתאם לדרשיות הלקוח, בונה מידען הפטנטים אסטרטגיה ומטודולוגית חיפוש התפורה לצורכי הלקוח, בחיפושי פטנטים מורכבים, משתמש המידען באלגברה בוליאנית וכלי בילוש אחרים בכדי לבנות שאילתא שתהיה מדויקת ככל האפשר ותשלוף רק ורק את המידע אותו היה מעוניין מידען הפטנטים לקבל לחתחילה. כלומר לפני גישה לבסיס הנתונים חינמי או כזה על בסיס כספי, מקבל מידען הפטנטים לידיו את המפרט הטכני של חיפוש המידע, מנתח אותו ובונה מילון ערכים המתאים להמצאה הספציפית הנדונה.

דע לפני מי אתה עומד

יחד עם זאת, מידען הפטנטים מכיר את בסיסי הנתונים ואת מבנה הנתונים המוכלים במאגרים אילו וכיצד ממוין ומקוטלג המידע. חיפוש פטנטים למעשה מתחיל בראיון עם הלקוח כאשר בראיון זה עולה מה היא דרשית החיפוש העיקרית, מה היא דרישת החיפוש המשנית, מהם כיווני החיפוש וכיצד להגביל את החיפוש כפונקציה של תקציב. יתרה מכך מידען הפטנטים צריך להכיר את הצורה בה נכתבים הפטנטים ולהבין את מבני המסמך הפטנטי בכל מדינה בה הוא מבצע חיפוש פטנטים. מאחר וסיגנון הכתיבה של מסמכי פטנטים שונה לחלוטין מסגנון ניסוח כתבים טכנים אחרים, על מידען הפטנטים להיות מסוגל לקרוא ולהבין את שפת הפטנטים. כפי שניתן להבין, פעולת חיפוש פטנטים יכולה להיות פשוטה מאוד כאשר נתון המידע הספציפי אותו רוצים למצוא במידה והיה פרסום וקיים מידע פטנטי, יחד עם זאת פעולה זו יכולה להוות אתגר אינטלקטואלי מדרגה ראשונה . מנקודת ראותו של מידען הפטנטים ההתייחסות תהיה זהה גם לחיפושים "פשוטים" לכאורה וגם לחיפושי פטנטים מורכבים ככל שיהיו". בכל אחד מהמקרים יכין מידען הפטנטים ניתוח ורבלי מלא של חיפוש הפטנטים וינסח שאילתות מתאימות למקרה הספציפי.
יאיר ביטון בעל תואר שני במידענות האוניברסיטה העברית בירושלים, תואר ראשון במדעי המחשב והנדסאי מכונות. מומחה בחיפוש פטנטים. שימש כמידען ראשי במספר חברות. כיום מנהל את אייפיס מידע פטנטים והון אינטלקטואלי. http://www.bit-on.co.il

מעביר סדנאות והדרכות בחיפוש פטנטים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב